Menu

dimarts, 24 de març del 2015

INNOVAR O ANAR CAP ENRERA

Algunes conclusions i calaveres després del clàssic:

  • Vam guanyar com podriem haver perdut.

  • Vam adoptar el clàssic sistema del Madrid.

  • El centre del camp merengue va superar el del Barça fins que va marcar Suarez.

  • Els tres millors judadors del Barça van ser els centrals i el porter.

  • El Madrid ens va igualar la possessió.

  • No vam ser capaços d'aixecar el gol average.

  • L'únic que pressiona a dalt és Suarez.

  • La banda dreta continua sent una autopista de dalt a baix pels rivals.

... malgrat els evidents punts febles del Barça de Lutxu estem a quatre punts a la lliga, a quarts de la Xampi i a la final de Copa.

El moment baix del Madrit es va evidenciar en dos fets: el físic, a la segona part, i el més sorprenent per a mi, el psicològic, es van esfonsar després del gol de Suarez malgrat el temps disponible encara per a reaccionar.

Personalment valoro molt positivament que l'equip hagi incorporat corners i altres accions a pilota aturada al repertori, no compensa de cap manera la manca de domini de la pilota i el joc anàrquic que despleguem normalment.

Alguns amb poca memòria voldran veure una evolució del Barça en tot plegat. Aquest, però, és un Barça equiparable als anteriors a l'arribada de Cruyff a la banqueta. Barças grisos esquitxats amb les espurnes que els cracs hi afegien de manera intermitent.

15 comentaris:

  1. Hola de nou!

    Deu ni do Miqui Mel la calavera que t'has menjat per esmorzar. Has escurat el plat eh!!??

    A veure, crec que en el teu anàlisis, amb el que puc estar d'acord en linies generals, té una errada molt gran i de base: EL BARÇA DE GUARDIOLA NO TORNARÀ MAI MÉS!!!!!!!

    Crec que seria hora que ens ho anèssim posant al cap. Allò va ser molt maco, però s'ha acabat. Ara, el que hi ha, és un Barça que ha canviat un amica l'estil. Per cert, quan hi havia partits tancats contra Getafes, Granades, Elches i Merdes varies, es demanava un pla B, i ara que el tenim i que juguem "a osties" i quan ens cansem intentem tornar al pla A, ara és criticable... potser que ens aclarim els culés!!!!

    No sé, a mi aquest Barça m'agrada. Dit això:

    - Falta controlar els partits: sí
    - Vam adoptar el sistema clàssic del Madrid: no, ara el Barça juga a això. I punto. És el sistema del Barça.
    - Els 3 millors jugadors van ser els centrals i el porter: sí, i? també juguen, no? El dia que fallen, no ens agrada. Doncs quan estan a tope, jo els vull al meu equip!
    - No vam aixecar el gol average: no, és un fet. Però al davant hi havia el Madrid eh!
    - Ens van igualar la possessió: crec que el primer partit de Guardiola al Barça (Numancia 1 - Barça 0) el Barça perd amb un 75% de possessió.

    "Aquest Barça és equiparable a un Barça mediocre d'abans que arribés Cruyff"? Boh! Optant a triplet, a la final de copa, liders gunayant al Madrid, 8è any consecutiu a quarts de Champions, millor davantera del món... home, mesurem les paraules!!!

    ResponElimina
  2. Buah Miqui Mel, has fet enfadar el president...

    Jo com a membre fundador de la secció calaverística de barcissim et dono la raó... No anem bé... hahha

    ResponElimina
  3. Sembla que caldrà demanar una mica més d'atenció i originalitat. Ja entenc que per alguns el Barça no va néixer el 1899 sinó el 1971 a Santpedor. Jo de Guardiolades estic més que vacunat perquè vinc del Barça de les Recopes.

    http://www.barcissim.com/2014/09/poc-futbol-bons-resultats.html?showComment=1411660937481#c5735565922863174500

    Així que potser que guardem al calaix aquestes reaccions del rollo 'Artur Mas=ETA, Bola de Drac=ETA'

    El Barça del Lutxu continua fent partits patètics contra equips petits, i es motiva amb els grans. Típic d'equip petit.

    'Ara el Barça juga així'... patètic conformisme que no ens retornarà a la glòria. Juguem amb els sistema dels equips petits que aspiren a tenir sort i prou. No ho accepto.

    La empírica del partit del Numància no s'aguanta. Pots dir que es perden partits guanyant la possessió. Això és evident. La possessió no és l'arma definitiva sinó va acompanyada de verticalitat i ordre defensiu. La manca de possessió és l'element en comú de tots els equips mediocres. Jugar al contraatac esperant que les estrelles et salvin cada partit és de pati d'escola. Divertit per a espectadors d'altres equips, inacceptable per a molts culers.

    De fet en tot el teu comentari, Kurna, no negues cap de les meves 8 afirmacions.

    Suposo que no cal explicar la diferència entre joc i resultats, ni a quantes finals vam arribar i el futbol que fèiem l'any de l'Steaua.

    ResponElimina
  4. Primer de tot, i vaig a donar-te la raó amb una cosa que estic totalment d'acord amb tu: el Barça va neixer el 1899.

    Dir que per mi va néixer amb Guardiola, és extreure una conclusió equivcocada del meu comentari; és com si jo digués que per tu només és bon Barça en la era post Cruyff. No crec que sigui la teva opinió, per tant, no vulguis dir coses que jo no he dit.

    Per altra banda, jo no intentava negar cap de les teves afirmacions, al contrari: són certes. Només vinc a dir, que cal llegir-les com el que representen: un canvi d'estil, de tipus de joc, de mentalitat, no sé, diguem-li com vulguem. A mi m'agradava més quan el Barça jugava amb possessió i destrossava rivals, però l'equip ara mateix no esta dissenyat per això; i a mi, diga'm consequent, però jo prefereixo que si Luis Enrique té aquesta idea de futbol, aposti per ella. Recordem què va passar al Bernabeu primera volta? Va sortir amb el mig camp clàssic: Xavi-Busquets-Iniesta i no en van veure una; es va traïr a ell mateix.

    Estic d'acord amb tu en que la possessió per la possessió no serveix per res; ha d'anar acompanyat de verticalitat i ordre; però el que jo vull recalcar és que em sembla que aquest Barça està més pensat per la verticalitat que per la possessió. I no em sembla d'equip petit mediocre ni de pati d'escola guanyar partits al contraatac. Jo sóc del parer que al futbol es juga de moltes maneres, i morir amb el manual d'estil culé em sembla poc inteligent i em costa d'entendre...

    La diferencia entre joc i resultat està clara. I vam tenir la sort de viure uns anys en que anaven de la mà (Cruyff, Rijkaard, Pepíssim); però això no vol dir que sempre hagin d'anar juntes. La gracia és no haver de triar entre una o l'altra, però si em fas triar jo ho tinc clar. I no crec que això sigui d'equip petit...

    ResponElimina
  5. Penya miquimel ve a provocar clarissimament! Miquimel!! Ets un Neymar!!!! (despres a la nit m'extenc)

    ResponElimina
  6. Atenció a la calavera plena de granades que el Miqui ha llençat dins la cuina de Barcissim... doncs jo farécom a les pelis i, abans de que petin les granades, agafo la calavera i te la torno a llençar! Miqui-boom.

    A veure, estàs flipant tiu! Dir que els millors del partit van ser Bravo i els centrals, sense mencionar la gran feina de Suarez o Neymar és amagar la realitat. Si que és cert que el centre del camp és un lloc de pas a on la pilota no passa massa estona, però jo m'ho passo millor, sobretot perque aquesta temporada veiem moltes mes correries de Déu, que son una de les millors coses del Barça de Lucho.

    Dius que has superat el Guardiolisme, peròjo crec qeu no ho has superat, i portes una ressaca de collons... no podem seguir tornant cada vegada al lloc de posessió, perque al final avorria com una patata. I tampoc podem esperar marcar època cada 5 anys, perquèper definició és impossible.

    Però el que sí havíem de fer era canviar la manera de jugar i guanyar, perque fins l'Almeria ja li tenia pillada la matrícula al Barça guardioler del darrer Tata, un equip que ja queia a trossos. I aquíjo crec que tant Zubi com Lucho has posat un parell d'ous i han tirat per una vessant nova i arriscada. Que estiguem al Març aspirant a tots els titols, liders de lliga i finalistes a la copa, en el primer any d'aquest nou projecte, parla molt de la qualtat dels nostres jugadors, de la seva adaptabilitat i de la valentia del cos tècnic.

    La posessió ha de tenir un objectiu, i el Barç del Lucho te un objectiu molt mes clar que el del Barça dels darrers 3 o 4 anys!

    ResponElimina
  7. En Miqui si que sap com fer que la penya li comenti els posts :))

    ResponElimina
  8. Jordi xato em deceps ;-)

    De fet et vaig haver de suportar queixar-te de Neymar durant tot el partit. Era jo qui deia que hi anava i anava. Em ratifico, i crec que els mitjans m'han donat la raó. Bravo, Piqué i Mathieu. La resta per sota del seu millor nivell.

    Jo el que trobo a faltar és un Barça que no hagi d'estar reconeixent més vegades de les que són tolerables (Vila-Real, PSG, Celta, Real, Màlaga, Madrit..) que el seu rival el desborda, el supera i el descol·loca. Veig que la obsessió Pepíssima la teniu uns quants de vosaltres i us traïciona el subconscient. Jo encara no l'esmentat ni una vegada.

    Com he dit al kurna. Tu tampoc no refutes cap de les meves 8 calaveres. Sort que amb en Benach i el culerisme encara podem identificar els punts urgentment millorables si és que encara aspirem a desterrar les mediocritats d'aquest Barça. Tot i que, de fet, em temo que el gran problema de tot plegat és el fanatisme sistèmic del Lutxu. Potser caldrà un altre Anoeta per a que el facin reaccionar. Tant de bó l'evidència de la necessitat de la batuta de Xavi ho faci innecessari.

    ResponElimina
  9. Eh penya, he llegit els vostres parrafotes així en diagonal i aquí va el meu.

    Vindria a ser concepte Miqui Mejide. Genero molta polèmica i inflo ous però tot és bullshit. És com sortir al carrer i dir: penya: Tot és merda: els busos contaminen, la iaia aquella esta a punt de morir, hi ha caca de gos, plou, se m'ha acabat la bateria del mòbil, tot és merda. Però òbviament hi ha coses de puta mare que estem obviat com: oju quin cul que ha passat, demà juga el barça, que bonica és la ciutat o goita com canta un ocellet.

    Haig de dir que Miqui Mejide és un tio que mola bastant veure els partits amb ell però després quan surt i s'ho pensa massa, tira uns calaverots del mil així plof. De fet vaig presenciar com els va baixar els pantalons pel tema Titubes i Bravo un cop acabat el matx.

    Fica un Miqui Mejide a la teva vida. Barcissim.com és millor amb Miqui Mejide.

    Vamgos

    ResponElimina
  10. Ep Çaulíssim. Quan em tornaràs les ulleres de xèrif i el sofà Chester amb l'estelada?

    No pots dir que és bullshit. Són 8 calaveres que fins i tot un optimista crònic amb sobredosi de metanfeta reconeixeria.

    ResponElimina
  11. buenu casi-tot es bullshit, va

    ResponElimina
  12. una miqueta miquetíssima de raó te la dono va

    ResponElimina
  13. En aquesta part: "Personalment valoro molt positivament que l'equip hagi incorporat corners i altres accions a pilota aturada al repertori"

    ResponElimina
  14. Haha gran Miqui... si no et decebés el que jo escric em decebria a mi mateix! Així que bé.

    I de les 8 calaveres estic d'acord amb la 1, la 5 i la 6, però perquè són fets no opinables. No estic d'acord amb la resta, però ja en parlarem ja...

    ResponElimina
  15. No no, parlemne!!! jajajaja.
    Que gran aquest debat a barcissim!!! Bé penya bé!!!!!!

    ResponElimina

Recorda el meu nom: BARCISSIM.COM