Menu

divendres, 10 de setembre del 2010

Enquesta Sport&Markt

Aquesta setmana s'ha fet public un estudi sobre les aficions dels grans equips del futbol mundial. I sí, s'ha constatat, som els millors! Gairebé doblant el número d'aficionats que el segon club, el Madrid.


Ara bé, a part de la constatació anterior, el més important és les tendències, seguidament teniu la tendència dels 3 clubs que pugen més i la dels dos clubs que baixen més... M'encanta que Barcissim estigui amb Inter i Roma (dos històrics) i que el Madrid estigui comparat amb el Wisla de Cracòvia!


Bé, m'està quedant una entrada massa llarga, però per si voleu mirar els resultats que s'han fet públics podeu consultar aquest enllaç

1 comentari:

  1. M'encanta! Primer de tot una aclaració:

    Com a primer dato, dir que la suma dels percentatges no suma 100%, per tant hi ha gent que és fan de més d'un club. Per tant, haurien d'aclarir si puntua el mateix ser fan en primera instància o ser-ho com a segon equip... Bé!

    ...però tinc alguns dubtes més:

    1.- Com l'han fet l'enquesta? Preguntant al llarg d'Europa de quin equip ets fan? Les extrapolacions són perilloses. Però weno, m'ho crec.

    2.- M'estranya que el Manchester estigui tant enrere en comparació amb el Barça; i pq no dir-ho, el Madrid també. Crec que la diferència és una mica exagerada.

    3.- Veient l'informe complet, m'adono (a la penúltima pàgina) que el barça és qui té menys ingressos (€) per part dels fans que té (en % es clar). Segons com explica al peu de pàgina, són ingressos deguts a "Gastos estimados de los “fans” europeos en productos/servicios de fútbol en relación con su club favorito (cálculo basado en precios de taquilla - sin incluir
    “hospitality”- ingresos por servicios de catering en el estadio, cuotas de afiliación, socios del club de fans, ingresos por comercialización de productos e ingresos
    provenientes de medios de comunicación (Prensa/New Media/TV))". Per tant, som els que tenim menys fans que veuen a veure els nostres partits? El primer és la Juve, i el seu camp sempre és buit! No ho entenc...

    I per últim, una reflexió. El Barça és el que més ha crescut; llavors, cal pensar que: el 13,9% que creix el Barça en número de fans, prové de gent que, o no li agradava el fútbol i canvia d'opinió i es fa del Barça, o gent que era d'altres equips. Si Europa té 500 M d'habitants (wikipedia) i Russia 140 M d'habitants (l'informe inclou el Zenit de St.Petersburg), vol dir que el 13,9% de 640 M d'habitants, és a dir 88,96 M de persones, han passat a agradar-los el futbol i fer-se del Barça o canviar-se d'equip. (NO EM QUADRA!)

    De totes maneres, mola veure el Madrid per allà sota...

    Bona troballa Banachona!

    ResponElimina

Recorda el meu nom: BARCISSIM.COM