Menu

dissabte, 6 de setembre del 2008

ENDAVANT LES TONYES

Ell és de La Pobla, menja cuixa de cabrit, em porta les grenyíssimes més nehandertals que ha vist mai l'ésser humà... i es fot TONYES.

Estimat Carles, gran capità,

Des d'aquesta humil però apassionada colla de mandrils que som, volem agrair-te l’esforç que realitzes en cada encontra per entonyar-te. Volem donar-te les gràcies per totes les tonyes que t’has fotut, les que et segueixes fotent i les que et fotràs en els molts anys de capità que et queden. I és que ets molt gran nanu. Ningú ho dona tot com tu i, és clar, no s’entonyen. No només ens transmets aquest esperit bàrbar en cada una de les teves intervencions, sinó que a sobre ens regales unes tonyes que ens fan aturar el temps per un moment i dedicar tots els sentits a gaudir estupefactes de la visualització en càmera lenta de la plàstica i l'art de la teva tonyíssma.

Mentre uns gamben, tu t’entonyes. I digues que sí Carles! Aquest és l’esperit que volem i que ens fa sentir que som grans. Que tenim un tonyes a l’equip com cap altre en tot el món!

Hi ha dies que surto al carrer i em venen ganes de fotre'm una tonya. O quan estic esperant a la cua de la carnisseria (tanta carn em crea una miqueta d'actitud bàrbara), agafo, salto i em tiro al terra de cap intentant emular el teu estil i la teva classe. No hi ha manera. Es impossible. Tonyes de veritat només es veuen a les Corts.

M’he quedat perplex quan he vist que el Gran Diccionari de la Llengua Catalana contempla el terme “tonya” (http://ec.grec.net/lexicx.jsp?GECART=0163610) però no amb el sentit que nosaltres coneixem. Què vol dir crosta de pa!? Què vol dir fogassa!? Senyors escriptors de diccionaris, si us plau: en Carles s’ho mereix. Reflexionem-hi.

2 comentaris:

  1. Ei, crec que la millor tonya den Puyi es quan es menja al camp nou el cartell de Mundodeportivo.
    Es brutal aquella tonya...

    ResponElimina
  2. tonya

    n. f. Caiguda, aterratge brusc i violent, normalment amb un període de temps de vol i un desplom ràpid. Pràcticable en esports d'equip, com per exemple en el futbol. Carles Puyol, defensa central capità del FCBarcelona, n'és el màxim exponent i defensor. En Puyol és el rei de les tonyes, Quina tonya s'ha fotut en Carles!

    ResponElimina

Recorda el meu nom: BARCISSIM.COM